CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, April 10, 2010

bahagia itu pinjaman


Bila hati ini sepi
Bila jiwa ini tandus
Bila diri ini sendiri
Kau datang menghembus

Kau hadir tanpa diundang
Kau hadir membawa senyuman
Kau bina taman sebidang
Taman terindah di hati insan

Setiap detik, setiap saat
Kau beri anugerah kegembiraan
Kepada insan berjiwa kebal
Itulah aku kau hiburkan

Munculnya bulan tibanya malam
Kunanti pagi penuh harapan
Semoga kita akan terus berpeluang
Mencipta hikayat berlabel kenangan

Taman ku indah, kau hias tanpa dipinta
Kuhilang dalam kenangan kau bina
Setiap kata ku sisip bahagia
Damainya jiwa aku gembira

Saat diri dibuai angan
Badai melanda tanpa menyapa
Berita hadir tanpa kupesan
Menghapus segala keindahan di jiwa

Hati terbuka menerima berita
Hanya penjelasan ikhlas kupinta
Susunan kata sukar kau aturkan
Hanya torehan kau bisa ukirkan

Tidakku tahu tidakku sedar
Torehan kau tinggalkan sedalam perigi
Bertahun sudah aku kikiskan
kenangan bersama tetap teguh berdiri

kehilangan itu sukar dicari ganti
keindahan taman itu sukar ku suburi
kau menghilang tanpa aku ingini
kehadiran kau sentiasa kunanti

Berkubur sudah keindahan itu
kuharap ia segera berlalu
sabar menanti keindahan bertamu
keindahan abadi yang ku tunggu

Masa laluku bersuluh cahaya
ku bersyukur pada yang esa
dipertemukan dengan insan istimewa
kutitip doa moga berbahagia




p/s : slongkar2, jmpe koleksi2 hebat aku.. hiksSs!! not bad kn~ =p

0 ngomel-ngomelan!:

Post a Comment