CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 9, 2011

unexpected things of me

soklan dari mereka mereka;

kenape sambung master?
pastu abes master nk buat ape?
sampai bile x nak keje?

the truth is : me dunno the exact answer! I never plan what i'm going to do n what had i done..

siyesly, memang aku x tau pe la alasan nye aku sambung master neh..
kalo aku btau alasan aku yg sebenar nye mesti orang gelak2, x nak caye.. abes tu cane??
ape la yg korang expect aku nk jwb?

honestly, sejujur jujur nye lah kan, sebab aku tetibe nak pikir sambung master sebab aku nak duet raye..
haaa jgn kate alasan aku tah pape!! dahhh mmg 2 yg aku pikir dulu, nk buat cane kannn~

and 2nd reason aku malas nak keje.. bukan aku malas nak keje pun, tapi aku malas nk pegi interview..
boleyyy?? haha! tapi betuuuuul~ itu la yg aku malas nye..
eyh ade ke keje yg x payah interview?? ngeee~ :P

so jangan sesape tanye aku lagi nape aku nak sambung master..

sebab dulu lepas abes spm pun, aku x pernah pun plan nak masuk matrik..
tapi last2 matrik perak jugak yg aku masuk..

sebab dulu lepas matrik aku x pernah pun plan nak masuk universiti mane..
tapi last2 upm jugak yg aku masuk..

sebab dulu tyme matrik and lepas matrik aku x pernah pun pikir nak amek kos ape tuk further study..
ok la, yes i did sbnr nye.. aku nak pharmacist tp pointer matrik pun x berjaya melepasi 3.5, so jangan harap! heh!

sbb tu, abes je matrik aku sangat blur! pe aku nak blaja sebenar nye neh??
tu la orang kate kan, kalo ape yg kita nak tu x dapat, otak akn blank je.. x dapat pikir bnda lain!
sooo true fact!
sampai kan aku submit upu nye borang online pun sangat last minit.. due tyme at 12 and aku baru terhegeh hegeh nak isi sume bagai at 9! nyummeyh! :)
aku isi pun sume kos tu ialah yg d short listed kan oleh along *tq along! :)*..
sebab?? kan dh ckp, aku sumpah sangat blur n x tau kos ape yg nk amek.. n plus aku takut kos yg aku amek tu nnt x de keje.. no carrier future.. saiko kan?
even tyme isi2 tu pun aku sempat lagi call ayah.. nak konfem kan ngan ayah ape yang aku nak mintak..
aku takut salah pilih!!! :(
n at that tyme, ayah cakap satu ayat neh yg sangat buat aku redha abes tyme tu.. n sampai sekarang ayat tu aku ingat lagi.. ayah cakap 'aja isi je kos ape pun.. jangan pikir sangat.. nanti yang dapat tu la rezeki aja, yang tu la untuk aja'..
so aku pun ok je laa n klik 'submit'.. :)

end up, 2 la yg aku buat slame 3 taon kat upm neh.. industrial chemistry..
n da same thing happend bile abes je degree aku x plan pape pun nak buat ape..
tetibe je rase nak sambung master, n ayah pun mcm ok je suruh sambung jgk..
luckily sangat, final year project aku benda yang aku minat..
as i said before, aku nak pharmacy kan, so disebab kan my project is like a mixture of pharmacist + chemistry, so i loikeeee~
n benda tu la lagi buat aku nk further my master.. :)


belum start master neh pun, ade dah orang tanye aku, 'apa nak buat lepas abes master nanti?'
ok u better shut ur mouth la! mencik tau soklan2 yg aku sndr x de jwpn neh!

jawapan aku senang,
'abes kan la dulu master neh.. start pun belom.. dah abes nnti baru la pikir'

ok?

ok bye..



0 ngomel-ngomelan!:

Post a Comment