CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, December 27, 2010

football fever!

wohooooo!!!
ok sume org pun konpom lah dh tau kannnn... kat fesbuk, tv, paper sume dah kecoh kecoh malaysia menang lawan indonesia!!! menang beb! menang tau! bukan nye cket plak tuuu.. 3-0! gileeee punye hebat! tyme2 cmni la baru aku nampak kat status fesbuk masing masing 'proud to be malaysian' la n bla bla blaaaa... haaa baru la ko nk proud kan! slame neh mengondem je tau! yg slame neh mengondem tu, harap2 dh terzip la molot x berinsurans korg tu! bwahahahha! padan muke!

ok2 no emo2 yeh tuk post neh! nak gumbira gumbira je tau! =p

smalam kul 6 aku dh gerak g lrt.. dgn berbekal kan tiket d tangan n harapan menggunung gile malaysia menang, dgn semangat nye aku pakai baju kuning! heeee~ semangat kene ade beb! :)
masuk je tren, hambek ngko! tetibe mcm ade rusuhan je dlm tren ohhh! dorg dlm tren dh semangat2 sorak sorak tuk malaysia.. memule tu agak cuak la aku kan... gile ko x cuak??! slame neh aku naek tren aman damai senyap sejahtera je.. kali neh macam pasar borong dh org jerit jerit Malaysia! bahang kepanasan mula terasa! cewah! haha tapi siyes weyh! kalo slame neh nek tren penoh, mmg orang dalam buat x kesah je yg luar neh x dapat masuk kannnn.. tapi smalam, sgt laaaaa laen! seboleyh mungkin yg dalam neh gotong royong nak kasik jugak org2 kat luar neh masuk tren.. 'masuk lagiii.. masuk lagi! boleyh lagi! masuk!'.. sejuk sgt ati aku tgk org malaysia mcm neh! haha! sangat okeyh!


 *haaa tyme neh terkawal ag orang dlm tren.. pastu mmg dh x terkawal.. cam sardin ohhhh!! berhimpit je sume! tapi memang betul la mimi kate, kalo naek tren sangat bersemangat tau! sumpah x tipu!*


sampai je stesen bukit jalil, ade plak tukang sambung sorak kat kaunter tu! siap pegang microphone ngkoooo!! die jerit 'MALAYSIA!', yang org2 kluar tren neh sume sambung 'BOLEH!!'..
syiok gile wa cakap sama luuuu~!


*dh sampai kat bukit jalil.. tapi macaaaaaam kt pasar tani! ramai gile!!*

*ohhhh! posing masih sempat! ;p*


masuk je stadium, full sume seat!!! giloooo~ mane aku nk dudok weyh!
kitorang nak dudok belah atas, sbb kalo dudok bawah sangat berisiko kene campak ngn mercun! ohooo sgt n hingin aku kene mercun2 neh! tapi bile tengok, sume side tuk penyokong malaysia penoh gile dah! tapi side indon baekkkk punye kosong! sekerat je yg full tauuu.. hape lagi, buat rusuhan la penyokong2 malaysia suroh bukak gate kasik kitorang masuk.. ramai2 jerit 'bukak! bukak! bukak! bukak!'.. rase nak gelak pun ade jugak rase nye tyme tu.. lawak2! hik! aku cakap ngn korang la kan, tyme tu sumpah gile macam dalam cerite titanic je! sume dok berkumpol depan gate suroh polis bukak gate.. mmg berhimpit himpit menggile.. muke dah gile jgk r berpeloh! macam la lari 100 meter.. padahal berdiri je pun kat situ.. setengah jam jugak la kitorang dok memekak suroh polis tu bukak gate.. hangen jugak la aku tyme tuhh.. ye la weyh! bukan nye x bayar, bayar rm30 kotttt!! ko x nak kasik aku tengokkk?? mmg nk makan terajang aku laa kannn.. cewah ayat nk gangster! haha! tp siyes weyh! lepas je die bukak gate, mmg macam naaik gile la sume orang nak masuk.. gate dah la kecik  je! tyme tu sumpah aku ckp ngn korang! macam ayam penyek je! haha! aku kental kan je diri dok tolak tolak badan ke depan.. kalo aku lembek la,, konpom2 aku dok luar je laaa x dapat tgk.. so kire nye aku mmg hebat! hakhak! sempat ag nk puji diri sendirik! kekkekeke~ n da best part, aku n da gang dapat dudok sederet.. selamatttt... x nak la aku berpecah.. side kitorang tu sebenanye tuk penyokong indon, tapi dh korang cket sape suroh kan! kitorang hamek r tempat korg! lalallaalla~  =p


 *stadium sgt banjir dgn warna kuning + biru! go malaysia!*


*merahhhh?? sgt sikit! rase nye suku stadium  je! tu pn brani ag nak carik gado.. ceyhhhhh!!*


*ade plak tukang sposor api merah tyme2 opening neh! slamat la x terbakar stadium tu korg buat!*


 *fokus! fokus! terharu rajagopal kalo tgk aku setekun neh! haha!*


 *sementare tunggu break 1st half! lallalala~*
  

first half game x de goal pape ag.. tapi tekak dh sakit.. haha! ye laaaa sikit sikit jerit! sikit sikit nyanyi2.. haha! tp mmg best gile r! feel habesss~ suke! 
bile masuk je 2nd half, memang terbaek ! haha! 3 bijik goal tuuuuuu~ gile ko x puas ati??!
goal depan bijik mate! aku plak dudok kat side yg tmpat goal msia, mmg live punye r tengok bola yg bolat tu masuk jaring tuuuu.. perghhhh!!! bile tgk masuk goal je kan, wa cakap sama luuuu, menggile nye jerit! lompat lompat kegembiraan! haha! senang cite memang jerit menggile la tyme tu.. puas ati gile beb! goal pulak sume cantek2.. waaaaaaa!!!! best gileeeeeeeeeeeeeeeeeee!  =D


 *yahoooo!!!! malaysia won!!! =D*


*peace! no war! :)*


hopefully, malaysia do their best jgk kat stadium indon nnt! 
maintain the good skills n strategy.. jgn leka sangat, sbb takut indon blasah kite macam 1st game mas-indon ritu.. 5-1! oh tidakssss~
ok gud luck tuk malaysia team! sile jgn buat aku membazir air liur n anak tekak je jerit tuk korg kat stadium ritu k! jgn over confident n lenggang sgt plak korg maen.. sile defend elok elok! jgn kasik indon bolos gol kite!! *wahhhh gaye dh kalah rajagopal neh! mungkinkah aku next coach malaysia?? ahaks!!*

ok to all malaysian! pray for our football team k!
insyaAllah everythng goes well..

k adiossss for now~  =)





p/s : tyme2 camneh la baru ko nampak semangat 1malaysia weyh! sangat bersatu padu je sume org2 malaysia! asal kan ko ic biru, konpom akn d tolong susah cane pun.. mmg sukeeee aku tgk.. tyme2 neh mmg x kire la ko org johor ke, perak ke, klantan ke, selangor ke, kedah ke, memang laaaaaaa x de sape nak heran! kalo ari laen ko nak nengok camni??? memang nanadooooo la jawab nye~!




0 ngomel-ngomelan!:

Post a Comment