CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 14, 2009

..chocolate making..

ok2 cte pn bermula..............
tadi pagi aku 'KENE' n d 'WAJIB' kn oleh bos rumah tuk pegi ke cm kursus wt coklat yg lazat2..
bl dgr 'COKLAT' semestinye la mcm menarek n sgt menyelere kan bagi aku yg b'name ajja neh kan.. naek sgale nafsu nafsan makan aku..
tapi kali neh tidakssssssSSss~
arap maklom yeh.. dh kate pn cm t'pakse je pegi, so mmg aku pegi pn dgn ati x brape nk iklas n tak sesuci dan semurni ala2 produk babas 2 kn~

dh la aku pegi x de gang langsung!! ulang suare yeh.. LANGSUNG!!
n tah sesape yg join bende kealah 2 pn aku x tau menahu!
tapi bak kate mak aku yg konon2 nk bagi kate2 penyedap ati kat aku yg dh ala2 kene kawen pakse neh..
"alaa.. nnti smpai sane ade la kawan.."
ok sesungguh nye statement 2 paling aku x suke!
sile jgn ulang banyak2 kali kt aku yg tengah hot gle tyme 2 n dlm mood nk monopous!

ok nk d smbg cte..
pagi tadi aku gagah kn jgk la diri aku yg mmg dh sedie macho neh, g jgk la kursus 2..
ye la.. x nk la aku jadi anak derhaka knnn~~
wpon aku pegi dgn muke cemberut n muke taik abes~ *tp aku masih menawan k!*
asl aku pegi dh cukop baik.................

smpai sane.. arap maklom!
sume hanye lah para ibu2 yg t'lebey rajin, yg lari dari wt breakfast kt umah.. *haha! suke suki aku je~*
mn celah plak la aku nk carik 'KAWAN' bak kate mak knnnnnnn..
mmg lagi down r mood aku ketika dan saat itu..
ok aku x de la kesah mn kalo nk kawan ngn warge2 emas neh, tp memandang kn mereka pn bukan lah kaki b'cot cet cot cet.. maka sgt la aku kesunyian tadi..
n pangumuman!!!
sesunggoh nye aku bukan lah ciri2 "pilihan para ibu mertue d malaysie" ini ye....
kalo le ade contest, kategori @ bab2 melayan n memikat ati wrge emas mmg aku la paling corot n cencorot skali..
tp yg pasti aku akn menang kategori 'calon menantu pilihan paling vogue da vass' la~
itu konpom! *ehem2!*

pastu, bak kate rayyan *yg cube tuk m'gembire kan ati aku tuk pegi*..
"x pe ja, u anggap je nnti mane tau jmpe lelaki idaman n jodoh u kat sane.. haa kn pandai masak 2~"
ok mekaseh banyak2 la cik rayyan oiiiiii atas kate2 semangat tersbut..
ketahuilah bahawasa nya ade 2 orang je lelaki yg amek bahagian yeh..
ulang suare.. dua orang!
n sorang tu adalah bapak orang.. yg sorang tu mude la tapi..
bak kate mak aku lagi *yg masih tak jemu2 nk jgk sedap kan ati aku yg ngah rase cuke saat itu*..
'haa tgk ja.. budak laki pn dtg.. rajin die..'
mak : ketahuilah sesunggoh nye statement 2 mmg sgt wat aku hangen!!!!
hello!! hello malaysie!! dh die minat.. boley la!
kalo suroh die pegi 63 kali kursus 2 pn die on je..
n die pn mmg budak kulinari @ chef, yg baru balik prktikal dr jerman..
kalo la budak mcm tu pegi mmg aku x heran langsung r!
n mmg patut pn orang2 mcm die yg pegi..
bukan mcm aku!!

ok stop cte 2 d situ..
kang aku masok kategori derhake plak..
ok2.. fuh! fuh! fuh!

slame neh pnye la macho aku rase aku pakai lab coat dlm lab yg sgt la aku minat 2..
rini tetibe aku pakai 'kitchen coat' aka apron..
tuka profession sebentar..
n x brape nk macho sgt sebab coat 2 besau~

*neh la kitchen coat nye.. lab coat, i still luv u more~ =p*

dlm kursus 2 kami wt coklat r..
dh name pn kursus 'chocolate making' knnnn...
n aku dpt sme kitchen dgn sorang mk cik neh..
memule ok.. aku cube b'gembire n enjoy dgn pe yg sedang aku lakukan ketika itu..
wpon x brape nk m'jadi cubaan aku, tp aku kn gagah!
sgale nye psti kelihatan macho luaran nye.. *cisss!*

*1st trial.. coklat yg dh d isi filling nye.. lazat~*

*haa yg white coklat 2, coklat jenis bar2 tu.. tp neh die t'tonggeng ag.. n yg dark coklat 2 ialah coklat yg d isi filling td 2 la..*

memule ok je aku ngn mk cik 2..
aku masih boley layan cket2..
lame kelamaan, detik b'ganti saat, saat b'ganti minit, dan minit b'ganti jam..
aku seram!!
hahah! kerana??
sebab mk cik 2 sgt la cm bergembire n njoy + hepy n excited dlm sgale ape pn yg d buat nye..
die akan gelak sorang2 sebab cm geli hati dgn tindakan die sndiri..
mak cik! ketahui lah.. saye takot!!!
n die pn suke wt suke2 ati die..
so meje cm sgt la b'sepah tyme die ayak2 coco 2 n bile die amek je bahan ape2 pn yg die suke..
aku rimas tgk bnde2 sume 2 b'trabor!!
kesimpulan nye.. aku jadi tukang bersih x b'tauliah mak cik 2..
maseh banyak2 la mak cik!

aku cm idop2 sorang2 je wt coklat 2..
bahagia sorang2..
nyanyi sorang2..
i looooooooove me! =p
n tyme wt coklat 2 m'jilat jari je keje haku...
hahahhah!!
mane tahan beb!
lazat sgt coklat 2 lekat2 kat tangan aku..
jilat jangan x jilat!!~
x baek m'bazir knnnnn... =)
n coklat aku paling menawan n cantek menarek tertarik d boommmm.. *aku rase r~*
hikhik! puji pujian untuk dri sndiri..
maceh~

*haa.. yg neh senang je.. mmg cm bse.. tp nice gk~*

tp memacam ghope ceklat dh aku nengok nyee...
de 2 cm taiksssSSs!! euwwww~
tapi lazat masih terase.. heee~

*haaa!! pe yg korang pikir?? hahha! neh le yg cm taiks 2.. tp ok je bile makan.. hik!*

*haa neh la hasil nukilan nye.. tp neh cm agak x menyelerekn kn.. hahha! mungkin aku patot letak nya d tempat yg kelihatan lebih menarek! =))*

sebenar nye bukan la ini je yg aku buat..
banyak ag..
macam2 ade.. mashmallow pn ade.. tapi dh kne balut ngn coklat x nmpk dh r~
wt bnde neh sume cm wt maen2 je aku rase.. hikhik!
sgt x b'baloi anta aku g sane sebagai wakil... heeeeeeeeee~ *sile menyesal!!!*
tp aku bagi half lagi kat jiran aku yg menyupport aku g ke sane..
nikmati la ye~

utk korang : cuci mate n telan air liur je! *ececcecewah~ mcm la b'nafsu sgt ghope ceklat neh.. kukkuikui..*





ps : ade pesanan n tempahan?? tempahan d tutop.. x terime dh.. =))

0 ngomel-ngomelan!:

Post a Comment