CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, November 12, 2010

orang2 moto, bawak la elok elok!!

hooo aktvti aku rini ialah ulang alik umah-gombak-umah-gombak-umah..
haaa ngkooo~ sgt x de keje kan idop aku skang.. bajet bajet dh abes paper sume, padahallll!!!
2 paper menanti ag owhhh! x bace satuharamjadah pun! nice!


ok tadi tyme malam g gombak amek mak n ayah.. elok2 dodok2 dlm umah, tetibe dgr bunyik siren ambulance!
memule tu aku cool je lagi.. igt kan ambulance dok bersiar siar je memalam neh.. kot2 la dorg boring dok spital 2 kannn... tapi skali pak chu n cik chu sume dok lari2 kuar umah.. aku pe lagiiii, join da club la! nk jugak kepochi same! haks!
rupe rupe nye de eksiden kat jalan depan tuuuu.. haa ngkooo.. makin kepochi la aku!!


ayah, abg pen, aku n aisyah g la dekat2.. x de r dekat sgt pun sbb die cm seberang jalan.. tapi aku nmpk la jugak orang terbaring atas jalan tu.. dlm ati cuak gak r.. kang tetibe dgr orang meraung 'makkk!!! sakit makkkk!'.. hooooo x sudi aku nk dgr drama macam tu! silap2 aku yg trauma malam2 x boley tido... hishhh!
tapi slamat la x de dgr2 org meraung.. seram okeyh kalo ade!
kat situ orang ramai dh berkuntau keliling mangse.. polis, ambulance sume pun ade jugak! slamat la bomba x de.. kalo bomba ade slalu nye mmg daasat nye eksiden kan.. hissshhhh takut r!
tapi takut2 pun nyebok jugak aku kat situ.. kekkekeke~


lame gak r kitorang tnggu ambulance nk angkat org tu.. aku pn x paham je nape ko nak amek mase lame sgt plak nak hangkut org 2 masuk dlm van.. d biar kan je org tu dok santai atas jalan, pe ko hengat jalan tar 2 macam tilam vono??
sementare tu kitorang pun intebiu la orang2 kat situ kan.. nak la aku tau cite pe jadik.. kang balik umah konpom2 yg laen tu dok tanye2 kat kitorang jugak.. so kumpol la maklumat slagi boleyh..


al kisah nye, kete langgar moto.. sape salah aku x tau la plak.. tapi yg injured org moto tuu.. die nye kepale n kaki sume abes berbungkus aku nengok.. tang kepale x tau la aku pe mslh nye, mybe sbb t'hentak kuat la kot..
yg kete neh plak aku nengok berderet anak die dalam tu.. hoishhhh!! kalo aku la jadi anak ko, nitemare ohhhhh!! anak die dlm kete 2 dh la cenonet cenonet je sume..


dalam dok cbok2 neh, ade plak la kan c abg pen tukang penambah cerite..
memacam pe'el budak neh ohhhhh.. sakit2 perot aku gelak kat situ..


'ehhh alang cepat la rekod ke amek gamba sume.. nanti abg nk anta dekat media'
'moto neh jalan lawan arus neh.. tu la die kene langgar ngn kete tuuuu'
'eeehhhh lang nampak tu, ade daging2 die tinggal atas jalan'


haaa drama abes kan adik sedare aku nehhhh??
jap! motip nak anta gamba kt media??? ok aku x paham kat situ!
yg part theory pelanggaran tu mmg aku x ley blah! hakhak!
cerite muke nak siyes, macam ko tgk org tu langgar cane... pastu dah org x caye, die bersungguh sungguh plak yakin kan aku yg cite die tu betol.. ye la pendek oiiii~
pastu over kan nak sampai nampak2 daging atas jalan! padahal aku nampak darah je ye laaaa..
ko mmg imaginasi melampau la pen oiii.. daging org tu segale bagai la ko nampak kannnn.... slamat la ko x cakap nampak bijik mate org tu golek2.. kalo x mmg aku plak la naek seram ngn kooo!! haha!!


kalo tyme drive pun aku slalu takot ngn moto2 neh.. dorang maen celah ikot suke suki die je..
kite plak yg nengok kecot perot, jerit2 dlm kete.. kang kalo tersungging cket moto tu ngan kete, haaa mmg konar baring la jawab nye bang oiiiii... konar banggg.. konarrr!!
waaaa serammmm!! takot2!


*gmba hiasan je neh! haa kalo cmneh x pe r, moto ko je yg remuk.. 
tapi kalo badan ko yg patah riuk camnooo?? ko jgk tanggong! 
aku x sudi weyh nak join ko ptah riuk skali t.. no no no!*




0 ngomel-ngomelan!:

Post a Comment